Tytuł pozycji:
Reputacja jako czynnik determinujący sukces przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie branży deweloperskiej
Celem artykułu jest analiza reputacji jako czynnika determinującego funkcjonowanie
i rozwój przedsiębiorstw na rynku. Analizy dokonano na przykładzie przedsiębiorstw
deweloperskich na rynku nieruchomości mieszkaniowych. Artykuł prezentuje
aspekt teoretyczny pojęcia „reputacja”. Analizę źródeł wtórnych poparto wynikami badań
empirycznych prowadzonych metodą panelu ekspertów. Wnioski płynące z analizy umożliwią
określenie, jakie czynniki wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorstw deweloperskich
na rynku, jakie jest znaczenie reputacji oraz na jakie czynniki reputacja oddziałuje.
The purpose of this paper is to analyse the reputation as a factor determining
the operation and development of the companies on the market. The analysis was made
on the example of enterprise development in the housing market. The article presents the
aspect of the theoretical concept of reputation. Analysis of secondary sources was based
on the results of empirical research method of panel of experts. The conclusions of the
analysis will determine what factors influence the functioning of the development companies
on the market, what is the importance of reputation, and on what factors the reputation
affect.