Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewolucja bankowości internetowej w Polsce w ujęciu czteroetapowym

Tytuł:
Ewolucja bankowości internetowej w Polsce w ujęciu czteroetapowym
The evolution of online banking in Poland in four stages
Autorzy:
Wojtacka-Pawlak, Katarzyna
Tematy:
Bankowość internetowa w Polsce
Etapy rozwoju bankowości internetowej
Ewolucja bankowości internetowej
Innowacyjna bankowość internetowa
WEB 2.0
Evolution of online banking
Innovative online banking
Internet banking in Poland
Stages in the development of Internet banking
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2015, 239; 153-161
2083-8611
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule dokonano próby przedstawienia ewolucji bankowości internetowej w Polsce, która dokonuje się od połowy lat 90. ubiegłego stulecia do czasów obecnych. Autorka przedstawia najpierw trzyetapowy podział rozwoju i-bankowości, a następnie zwraca uwagę na konieczność wyodrębnienia etapu czwartego. Szczególną rolę w artykule odgrywa krótkie omówienie tzw. technologii WEB 2.0, jako wyznacznika zmian również w bankowości internetowej (etap czwarty). Na koniec opracowania autorka przywołuje przykład, który obrazuje innowacyjną bankowość internetową oraz przedstawia rozbieżności w postrzeganiu WEB 2.0 przez klientów oraz przedstawicieli bankowych.

The article attempts to show the evolution of online banking in Poland from the mid- nineties of the twentieth century to the present. Author presents the first three-stage development of banking and draws attention to necessity of isolation of the fourth stage. Important subject in the article is a specification of the so-called Web 2.0 technologies, as a determinant of changes in Internet banking (fourth stage). At the end of the study author presents the example that illustrates the innovative online banking and the differences in the perception of Web 2.0 by customers and bank representatives.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies