Tytuł pozycji:
Współpraca i współdziałanie miedzyorganizacyjne w telekomunikacji mobilnej
Celem artykułu jest prezentacja problematyki współpracy i współdziałania
międzyorganizacyjnego w sektorze telekomunikacji mobilnej. W pierwszej części pracy
na podstawie przeglądu literatury wskazano różnice w definiowaniu pojęć współpraca
i współdziałanie. Następnie, odnosząc się do jednej z wybranych definicji, przeprowadzono
analizę dwóch przypadków relacji pomiędzy operatorami T-Mobile i Orange
w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wyniki badań wskazują na różnice w przyjętych modelach
więzi międzyorganizacyjnej. Odmienności przejawiają się w innym podejściu do zagadnień
własności infrastruktury, praw użytkowania częstotliwości i świadczenia usług
telekomunikacyjnych. Współdziałanie jest pojęciem szerszym niż współpraca i termin
ten odnosi się do głębszych i mocniejszych form więzi międzyorganizacyjnych.
The aim of this article is to present the issues of inter-organizational collaboration
and cooperation in mobile telecommunications sector. In the first part of the work,
which is based on the review of the literature, the differences in defining the concepts of
collaboration and cooperation are indicated. Then, referring to one of the selected definition,
an analysis of two cases, the relationship between operators T-Mobile and Orange
in Poland and the UK is carried out. The results show the differences in accepted models
of inter-organizational relationships. These differences are reflected in various approaches
to the issues of infrastructure ownership, the rights of the use of frequencies
and providing telecommunications services. Cooperation is a broader concept than collaboration,
and the term refers to a deeper and stronger forms of inter-organizational
relationships.