Tytuł pozycji:
Otwarte innowacje produktowe - diagnoza zjawiska w polskich przedsiębiorstwach
W artykule przedstawiono diagnozę zjawiska powstawania otwartych
innowacji produktowych w polskich przedsiębiorstwach, w oparciu o autorskie badania.
Zakres podmiotowy badań obejmował 123 innowacyjne przedsiębiorstwa, działające na
rynku polskim. Wyniki badań wskazują na niewielką skalę zjawiska tworzenia otwartych
innowacji produktowych w polskich przedsiębiorstwach. Inicjatorami tworzenia otwartych
innowacji produktowych były nie tylko badane przedsiębiorstwa, ale także ich partnerzy
zewnętrzni. Powstałe we współpracy innowacje produktowe charakteryzowały się ponadlokalnym
zasięgiem geograficznego oddziaływania nowości. Niestety, ich stopień nowości był
niski – przeważały innowacje przyrostowe (stopniowe), a nie radykalne.
In the article, diagnosis of the product open innovations phenomenon, based
on the results of own research was presented. Survey of the phenomenon were 123 innovative
enterprises, operating on the Polish market. Results of research indicate the
narrow scope of the product open innovations phenomenon in Polish enterprises. Not
only examined enterprises, but also their outside partners were initiators of creating
opened product innovations. Incurred in the cooperation product innovations were characterized
by a more than a local geographical coverage of their novelty. Unfortunately,
their degree of the newness was low – overbalanced incremental innovations (gradual),
rather than radical.