Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creative problem solving in software engineering organization

Tytuł:
Creative problem solving in software engineering organization
Kreatywne rozwiązywanie problemów w wytwarzaniu oprogramowania w organizacji
Autorzy:
Olczyk, Grzegorz
Tematy:
Creativity
Management
Projects
Software engineering
Inżynieria oprogramowania
Kreatywność
Projekty
Zarządzanie
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2019, 390; 18-33
2083-8611
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to present the neglected issue of creativity in organi-zations in Poland in the context of the knowledge workers’ environment. For instance, software development processes demonstrated the possibilities of expanding functional flow with creative problem solving (CPS) operations. Also, there were presented empiri-cal works and creative techniques used, which contributed to finding new and unique problem solutions. The text can be a theoretical background for undertaking empirical research in the field of creativity in the organization and contribute to filling knowledge gaps in Polish literature on creativity in knowledge-based organizations.

Celem artykułu jest przedstawienie pomijanego w literaturze zagadnienia kreatywności w organizacjach w Polsce w kontekście otoczenia pracowników wiedzy. Na przykładzie procesów tworzenia oprogramowania zademonstrowano możliwości rozszerzenia przepływu funkcjonalnego o kreatywne rozwiązywanie problemów CPS (Creative Problem Solving). Przedstawiono również prace empiryczne oraz wykorzystane w nich techniki kreatywne, które przyczyniły się do znalezienia nowych i unikalnych rozwiązań problemu. Tekst może stanowić teoretyczne zaplecze dla podjęcia badań empirycznych w dziedzinie kreatywności w organizacji oraz przyczynić się do wypełnienia niedoborów wiedzy w polskiej literaturze o kreatywności w organizacji opartej na wiedzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies