Tytuł pozycji:
Quality of management of cooperation of science business-administration in Polish academic cities
The paper describes the problems of a knowledge-based economy and the creation of new knowledge and technology as a result of cooperation between science, business and local administration. These entities, working together, form the so-called triple helix of science, business and administration. The key issue is the process of managing the triple helix by universities and the local administration, and therefore public entities. Therefore the research aim was to determine the quality of management of collaboration of science, business and administration in Polish academic cities by local entities of the public sector. In this area, a survey was conducted in 20 large academic cities of higher education institutions, city councils and local innovation centres that coordinate the triple helix. The respondents were the entities of city halls, universities and innovation centres and were examined using a questionnaire. The final conclusion was preceded by a comprehensive presentation of the quality of management, including all four management functions.
W artykule opisano problemy gospodarki opartej na wiedzy oraz tworzenie nowej wiedzy i technologii w wyniku współpracy nauki, biznesu i administracji lokalnej. Te podmioty, współpracując ze sobą, tworzą tak zwaną potrójną helisę nauki, biznesu i administracji. Kluczową kwestią jest proces zarządzania potrójną helisą przez uniwersytety i administrację lokalną, a zatem podmioty publiczne. Dlatego celem badań było określenie jakości zarządzania współpracą nauki, biznesu i administracji w polskich miastach akademickich przez lokalne podmioty sektora publicznego. W tym obszarze przeprowadzono badania w 20 dużych miastach akademickich w szkołach wyższych, urzędach miast i lokalnych ośrodkach innowacji koordynujących potrójną helisę. Respondenci z urzędów miasta, uniwersytetów i centrów innowacji zostali poddani badaniom za pomocą kwestionariusza. Ostateczny wniosek został poprzedzony kompleksową prezentacją jakości zarządzania, w tym wszystkich czterech funkcji zarządzania.