Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Implementacja zarządzania innowacjami jako projekt zmiany organizacyjnej – faza przygotowawcza

Tytuł:
Implementacja zarządzania innowacjami jako projekt zmiany organizacyjnej – faza przygotowawcza
Autorzy:
Szczepaniak, Paulina
Tabaszewska-Zajbert, Edyta
Tematy:
zarządzanie innowacjami
zarządzanie projektem
zarządzanie zmianą
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu; 2017, 463; 393-403
1899-3192
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto tematykę implementacji zarządzania innowacjami (ZI) jako projektu zmiany organizacyjnej, której realizacja jest wspierana przez zarządzanie zmianami. We współczesnych organizacjach, których podstawowym celem jest rozwój i umacnianie pozycji rynkowej, coraz częściej wzrasta świadomość znaczenia zarządzania innowacjami. Wzrost efektywności procesu innowacyjnego jest jednym z głównych powodów, dla którego zarządzający przedsiębiorstwami decydują się na formalne wprowadzenie zarządzania innowacjami. Implementacja ZI może być traktowana jako zmiana organizacyjna, do wprowadzenia której w fazie przygotowawczej wykorzystywane są założenia zarządzania projektami i jednocześnie zarządzania zmianami. Założenia pierwszego z podejść służą przede wszystkim metodycznej realizacji tego przedsięwzięcia, natomiast działania z zakresu zarządzania zmianami związane są z aspektem emocjonalnym i mają na celu zminimalizowanie ewentualnych negatywnych odczuć pracowników. W rezultacie działań podjętych w ramach fazy przygotowawczej powinno się uzyskać właściwe przygotowanie całego systemu zarządzania przedsiębiorstwem do wprowadzenia ZI. Celem poznawczym niniejszego artykułu jest charakterystyka elementów ZI w organizacji, dokonana na podstawie literatury przedmiotu, a także uwypuklenie zależności między zarządzaniem innowacjami, projektami oraz zmianami. Natomiast w ramach realizacji celu aplikacyjnego sformułowano podstawowe, praktyczne wytyczne w zakresie fazy przygotowawczej projektu implementacji ZI.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies