Tytuł pozycji:
Kobieta walcząca o pozycję w polu produkcji artystycznej Samoidentyfikacja, samoorganizacja i samoemancypacja według Ewy Partum
- Tytuł:
-
Kobieta walcząca o pozycję w polu produkcji artystycznej Samoidentyfikacja, samoorganizacja i samoemancypacja według Ewy Partum
A Woman Fighting for Her Position in the Field of Art Production Self-identification, Self-organization and Self-emancipation According to Ewa Partum
- Autorzy:
-
Załuski, Tomasz
- Tematy:
-
Ewa Partum
conceptual art
feminism
self-organization
alternative galleries
- Data publikacji:
-
2018
- Wydawca:
-
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Zagadnienia Rodzajów Literackich; 2018, 61, 2(126); 75-89
0084-4446
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Ewa Partum’s conceptual art of the early 1970s consisted in creating a new artistic language but at the same time it bore some traits of feminism and was marked by the figure of what might be called “the touch of a woman”. The artist's self-organizational activities which took the form of establishing and running of an alternative art gallery called “Adres” can be also considered as self-emancipatory feminist practice. The gallery was instrumental in Partum’s attempts at producing symbolic capital for herself and taking a position in the field of Polish and international neo-avant-garde.