Tytuł pozycji:
Gli studenti dai capelli d’argento in prospettiva sociolinguistica. Il processo di insegnamento-apprendimento di una LS nella terza età
- Tytuł:
-
Gli studenti dai capelli d’argento in prospettiva sociolinguistica. Il processo di insegnamento-apprendimento di una LS nella terza età
- Autorzy:
-
Murrmann, Julia
- Tematy:
-
senior lerners
second-language acquisition
- Data publikacji:
-
2015
- Wydawca:
-
Uniwersytet Warszawski. Wydział Neofilologii
- Język:
-
włoski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Acta Philologica; 2015, 46; 51-69
0065-1524
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy kształcenia językowego seniorów jako kategorii wiekowej zyskującej na znaczeniu w dobie starzejących się społeczeństw. Wielowymiarowa edukacja ustawiczna, obejmująca także kursy języka obcego, jest ważnym aspektem zapewniania aktywnej starości umożliwiającej czynne uczestnictwo w życiu społecznym sensu largo. W artykule
omówiono specyfikę akwizycji języka w wieku seniorskim, przedstawiono dane statystyczne dotyczące kompetencji językowych osób po 65. roku życia w oparciu o wyniki badań
ogólnopolskich, zaprezentowano typologię form kształcenia językowego osób starszych oraz scharakteryzowano pracę z seniorami z perspektywy glottodydaktycznej na podstawie
doświadczeń z uczestnikami kursu włoskiego na Uniwersytecie Trzeciego Wieku w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie.
The paper examines language education of senior learners, whose enrolment in language courses – considering the phenomenon of population aging – is becoming more and
more noticeable. A well-organized process of lifelong learning, including also language education, enables senior citizens to fully and actively participate in the rapidly changing
social life. The aim of the paper is to describe language acquisition in this age group; to present statistical data about Polish learners over 65 and a typology of educational forms
addressed to seniors; and, last but not least, to analyze the glottodidactic process based on participants of the Italian course at the University of the Third Age at the Józef Piłsudski University of Physical Education in Warsaw.