Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cultural diversity in the construction of incentive systems in enterprises – literature review

Tytuł:
Cultural diversity in the construction of incentive systems in enterprises – literature review
Różnorodność kulturowa a konstrukcja systemów motywacyjncych w przedsiębiorstwach – przegląd literatury
Autorzy:
Przysada, Paula
Tematy:
incentive systems
motivators
international enterprises
system motywacyjny
motywatory
przedsiębiorstwa międzynarodowe
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Ekonomia XXI Wieku; 2019, 2 (22); 98-110
2353-8929
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the work is to emphasize the importance of cultural diversity in the process of creating motivational systems. Therefore, selected definitions of motivation and incentive systems are collected and discussed in the article. The reason for their functioning in enterprises is to motivate employees and improve their work with financial and non financial incentives. Motivation is defined as the internal state of human being, which consists of feeling the lack of meeting the needs. In turn, motivating is an element of management that consists of using motivators in such a way that they ensure employees’ engagement for the organization’s aims, encourage employees to raise their qualifications and give them job satisfaction.This article also defines formal and informal institutions that are relevant to the operation of incentive systems. This work is based on literature review.

Celem pracy jest podkreślenie znaczenia różnorodności kulturowej w procesie tworzenia systemów motywacyjnych. W związku z tym w artykule zebrano i omówiono wybrane definicje motywacji oraz systemów motywacyjnych. Powodem ich funkcjonowania w przedsiębiorstwach jest motywowanie pracowników i doskonalenie ich pracy przy użyciu bodźców natury finansowej i niefinansowej. Motywacja to wewnętrzny stan człowieka, który polega na odczuwaniu pewnych potrzeb, które człowiek chce zaspokoić. Natomiast motywowanie to element zarządzania opierający się na takim wykorzystywaniu motywatorów, by zapewniały zaangażowanie pracowników na rzecz sukcesu organizacji, zachęcały do podnoszenia kwalifikacji i dawały satysfakcję z pracy. W artykule zdefiniowano również instytucje formalne i nieformalne, które są istotne z punktu widzenia działania systemów motywacyjnych. Praca powstała na podstawie studiów literaturowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies