Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obszary Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu. Uwarunkowania zachowań polskich konsumentów

Tytuł:
Obszary Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu. Uwarunkowania zachowań polskich konsumentów
Areas of Corporate Social Responsibility. Determinants of Polish Consumers’ Behaviours
Области корпоративной социальной ответственности. Обусловленности поведения польских потребителей
Autorzy:
Zgoda, Zofia
Tematy:
Społecznie Odpowiedzialny Biznes konsument
uwarunkowania
edukacja
corporate social responsibility consumer
determinants
education
корпоративная социальная ответственность
потребитель
обусловленности
обучение
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2015, 4 (357); 286-295
0438-5403
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono standardy Społecznie Odpowiedzialnego Biznesu (Corporate Social Responsibility ‒ CSR) warunkujące zachowania konsumentów oraz wskazano na znaczenie edukacji dla kształtowania zasad społecznej odpowiedzialności. Przedsiębiorcy polscy coraz częściej uwzględniają programy Społecznej Odpowiedzialności w swoich działaniach. Kluczowym elementem tych programów jest konsument. Obecność Polski w strukturach Unii Europejskiej wzmacnia rolę zarówno instytucji publicznych, jak i rządu w promowaniu społecznie odpowiedzialnych przedsięwzięć. Jednocześnie sprzyja wypracowaniu programów zarządzania o najwyższych standardach etyki biznesowej. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy programy owe nie sprowadzają się do jedynie fasadowych deklaracji i czy konsument jest w nich podmiotem. Artykuł ma charakter koncepcyjny.

In her article, the author presented the standards of corporate social responsibility (CSR) determining consumer behaviours and indicated the importance of education for shaping the principles of social responsibility. Polish entrepreneurs more and more often take into account the programme of social responsibility in their activities. The key element of those programmes is consumer. Poland’s membership in the European Union’s structures reinforces the role of both public institutions and the government in promoting socially responsible projects. At the same time, it is conducive to working out management programmes with the highest standards of business ethics. The article is an attempt to answer the question whether those programmes do not come to merely façade declarations and whether the consumer is a subject in them. The article is of the conceptual nature.

В статье представили стандарты корпоративной социальной ответственности, обусловливающие поведение потребителей, а также указали значение обучения для формирования принципов социальной ответственности. Польские предприниматели все чаще учитывают программы корпоративной социальной ответственности в своих действиях. Основным элементом этих программ является потребитель. Присутствие Польши в структурах Европейского Союза укрепляет роль как публичных учреждений, так и правительства в поощрении социально ответственных мероприятий. Одновременно оно способствует выработке программ управления с самыми высокими стандартами этики бизнеса. Статья представляет собой попытку дать ответ на вопрос, не сводятся ли эти программы лишь к фасадным заявлениям и является ли в них потребитель субъектом. Статья имеет концептуальный характер.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies