Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kierunki badawcze w kontekście zastosowania narzędzi w zarządzaniu (strategicznym) przedsiębiorstwem

Tytuł:
Kierunki badawcze w kontekście zastosowania narzędzi w zarządzaniu (strategicznym) przedsiębiorstwem
Directions of Research in the Context of Application Tools in Enterprise (Strategic) Management
Исследовательские направления в контексте применения инструментов в (стратегическом) управлении предприятием
Autorzy:
Weinert, Adam
Tematy:
skrzynka narzędziowa menadżera narzędzia strategiczne
wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwo
manager’s toolbox
strategic tools
management support
enterprise
ящик с инструментами менеджера стратегические инструменты
поддержка управления
предприятие
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Polski Instytut Ekonomiczny
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Handel Wewnętrzny; 2017, 3 (368) Tom II; 146-156
0438-5403
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ustalenie kierunków badawczych dotyczących problematyki tzw. „skrzynki narzędziowej menadżera”, w tym obejmujących przede wszystkim narzędzia wspomagające zarządzanie strategiczne. Zgodnie z metodyką systematycznego przeglądu literatury, wyłoniono prace opublikowane w czasopismach o zasięgu międzynarodowym. W pierwszej części artykułu omówiono pojęcie narzędzi strategicznych (strategic tools). Wskazano występujące w literaturze przedmiotu definicje tego terminu. Druga część opracowania obejmuje przegląd badań z lat 1992-2015. Zainteresowanie badaczy w wybranych pozycjach stanowiło przesłankę do wskazania głównych kierunków badawczych w kontekście zastosowania narzędzi w zarządzaniu (strategicznym) przedsiębiorstwem.

The aim of this article is to determine the directions of research on the issue of the so-called “manager’s toolbox”, with the focus on strategic management tools. According to the methodology of systematic literature review, pieces of work published in international journals are selected. The first part of the article discusses the concept of strategic tools. The definitions of the term occurring in the literature are indicated. The second part of the study includes a review of studies in the period of 1992-2015. The interest of researchers in the indicated positions was a prerequisite to identify the main directions of research in the context of application of tools in enterprise (strategic) management.

Цель статьи – определить исследовательские направления, касающиеся проблематики так называемого «ящика с инструментами менеджера», в том числе включающие прежде всего инструменты, поддерживающие стратегическое управление. В соответствии с методикой систематического обзора литаратуры были отобраны труды, опубликованные в журналах международного охвата. В первой части статьи обсудили понятие стратегических инструментов. Указали выступающие в литературе предмета определения этого терми- на. Вторая часть разработки охватывает обзор периода 1992-2015 гг. Интерес исследователей к избранным позициям стал предпосылкой указания основных исследовательских направлений в контексте применения инструментов в (стратегическом) управлении предприятием.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies