Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kompetencje sprzyjające tranzycji z edukacji do pracy – na przykładzie innowacji społecznej „Profil Z”

Tytuł:
Kompetencje sprzyjające tranzycji z edukacji do pracy – na przykładzie innowacji społecznej „Profil Z”
Competencies supporting transition from education to work – based on social innovation „Profile Z”
Autorzy:
Dobrzyniak, Marta
Tematy:
tranzycja
kompetencje
innowacja społeczna
wsparcie
edukacja
praca
transition
competencies
social innovation
support
education
work
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Szkoła - Zawód - Praca; 2019, 17; 166-181
2082-6087
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematyka artykułu dotyczy na ukazaniu znaczenia kompetencji sprzyjających tranzycji z edukacji do pracy. W artykule są zaprezentowane efekty innowacji społecznej „Profil Z” testowanej w latach 2017–2018. Cel innowacji społecznej „Profil Z” był nakierowany na sporządzenie profilu kompetencji istotnych dla pomyślnej tranzycji z edukacji do pracy. Obejmował też wypracowanie standardów ich wspierania, opartych na współdziałaniu przedstawicieli środowisk edukacyjnych, pracodawców oraz przedstawicieli pokolenia Z. Istotną część artykułu stanowi prezentacja perspektywy edukatorów, pracodawców i młodzieży z pokolenia Z w odniesieniu do kompetencji ważnych dla tranzycji. W artykule zaprezentowany jest również profil kompetencji zaakceptowany i uzgodniony przez trzy wymienione grupy.

The paper focuses on presentation of the importance of transition skills that are suppportive in transition from education to work. The outcomes of the social innovation „Profile Z” that was tested in 2017–2018 are presented in the paper. The purpose of the social innovation „Profile Z” was targeted on the profiling competencies that are of importance in successful transition form education to work. It also adressed standards of supporting these competencies in a joint effort of representatives of educators, employers and Z generation. An important part of the paper is a presentation of various approaches of educators, employers and Z generation to competencies that are important in transition. A competency profile that was developed and reconciled by these three groups is also presented in the paper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies