Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The implementation of practical solutions in logistic processes in companies familiar with lean management by means of benchmarking methods

Tytuł:
The implementation of practical solutions in logistic processes in companies familiar with lean management by means of benchmarking methods
Wdrożenie praktycznych rozwiązań w procesach logistycznych w przedsiębiorstwach znających lean management przy wykorzystaniu metody benchmarking
Autorzy:
Piasecka-Głuszak, Agnieszka
Tematy:
benchmarking,
lean management,
company,
waste.
JEL L53,
M11,
O32
przedsiębiorstwo,
straty
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu; 2015, Sustainable TSL; 45-57
1643-7772
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Benchmarking is a management method, which involves, among other things, improving the efficiency of an organization by identifying, analyzing, adapting and implementing solutions used by most effective organizations. Benchmarking has been successfully implemented in Polish enterprises. For several years there has been an increase in the importance of bench-marking, especially among companies possessing knowledge regarding implementing lean management. This article presents benchmarking as a management method, which allows eliminating waste and making better solutions in Polish enterprises. The article consists of two parts. The first part presents the theoretical concept of the nature, types, advantages and disadvantages of benchmarking, as well as the main waste which appear in the enter-prise. The second part presents case studies of benchmarking, such as Xerox, but also four examples of companies in the Polish market in various industries (transportation logistics, manufacturing company, distribution company and company from the market of Transport Forwarding Logistics), that have implemented solutions perfecting logistic processes.

Benchmarking to metoda zarządzania, która polega m.in. na doskonaleniu efektywności wła-snej organizacji poprzez identyfikowanie, analizowanie, adaptowanie i wdrażanie rozwiązań stosowanych przez organizacje najbardziej efektywne. Benchmarking wprowadzany jest z powodzeniem w polskich przedsiębiorstwach. Od kilku lat obserwuje się wzrost znaczenia benchmarkingu, szczególnie wśród firm znających, czy wdrażających lean management. Ce-lem artykułu jest przedstawienie benchmarkingu, jako metody zarządzania, która pozwala wyeliminować marnotrawstwa i wprowadzić lepsze rozwiązania w polskich przedsiębior-stwach. Artykuł składa się z dwóch części. Pierwsza część teoretyczna przedstawia pojęcie, istotę, rodzaje, zalety, wady benchmarkingu, a także główne marnotrawstwa pojawiąjące się w przedsiębiorstwie. Druga cześć empiryczna przedstawia benchmarking, przykład firmy Xe-rox, ale także cztery przykłady przedsiębiorstw na rynku polskim z różnych branż (logistyka miejska, przedsiębiorstwo produkcyjne, przedsiębiorstwo dystrybucyjne i firma z rynku TSL), które wdrożyły rozwiązania doskonalące procesy logistyczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies