Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

IMPRESJONIZM ALEKSANDRA GIERYMSKIEGO NA PODSTAWIE KONSERWATORSKICH BADAŃ OBRAZU CHŁOPIEC NIOSĄCY SNOP

Tytuł:
IMPRESJONIZM ALEKSANDRA GIERYMSKIEGO NA PODSTAWIE KONSERWATORSKICH BADAŃ OBRAZU CHŁOPIEC NIOSĄCY SNOP
THE IMPRESSIONISM OF ALEKSANDER GIERYMSKI UPON THE BASIS THE CONSERVATION STUDIES OF THE PAINTING 'BOY CARRYING A SHEAF'
Autorzy:
Doleżyńska-Sewerniak, Ewa
Tematy:
GIERYMSKI ALEKSANDER ('BOY CARRYING A SHEAF')
Aleksander Gierymski
Chłopiec niosący snop
impresjonizm
malarstwo francuskie
technika fałszywych kolorów
kontrast symultaniczny
prawo kontrastu sukcesywnego kolorów
prawo barw komplementarnych
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Narodowy Instytut Dziedzictwa
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Ochrona Zabytków; 2007, 4; 67-80
0029-8247
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A presentation of the painting 'Boy Carrying a Sheaf' by Aleksander Gierymski as seen by a conservator-technologist. Historians of art regard this composition to be one of the first and most important Impressionist works in the oeuvre of an artist who experimented with painting techniques. It was precisely the manner of executing this canvas that betrayed inspiration by French painting, which became the reason for subjecting the composition to interdisciplinary conservation research intent on demonstrating the analogies of its technique and technology with Impressionist art. Up to now, 'Boy Carrying a Sheaf' had not been the object of meticulous interdisciplinary analyses. The conducted investigations made it possible to identify the painting material applied by the artist and the manner of his painterly approach. They displayed a number of essential workshop features characteristic for Gierymski's oeuvre, such as familiarity with the properties of the used material and the techniques applied for the purpose of attaining the planned effect. The studies also revealed that Gierymski was acquainted with technical novelties of the period and sought individual workshop solutions, confirmed by his treatment of technology, stressed by historians of art, and the aptness of the laudatory appraisal of his works, formulated by the history of art.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies