Tytuł pozycji:
Finansowy i ekonomiczny aspekt prowadzenia własnej winnicy
Wino jest uwielbianym i cenionym trunkiem, którego popularność stale wzrasta.
Nie jest więc zaskoczeniem, że coraz więcej miłośników wina zakłada własne winnice.
Dzieje się tak nie tylko w krajach, gdzie produkcja wina niejako wpisuje się w tradycję, ale
także w krajach, w których niegdyś trunek ten nie cieszył się popularnością. W Polsce biznes
winny znajduje się jeszcze w fazie raczkowania, ale zauważalny jest jego szybki rozwój.
Celem artykułu była analiza działań podejmowanych na rzecz otworzenia własnej winnicy
w Polsce. Szczególną uwagę skoncentrowano na aspektach finansowych i formalnych. Starano
się odpowiedzieć na pytanie, czy własna winnica w Polsce to dobry i dochodowy pomysł na
biznes.
Wine is widely respected and loved beverage, which popularity is constantly on the rise. It is not surprising that wine enthusiasts are starting their own vineyards. This is not only limited to countries with wine producing traditions, but it is also gaining popularity in regions that wine has not been alcohol of first choice. In Poland wine business despite not being not a well developed sector, is expanding rapidly. The aim of this article is the analysis of the actions needed to be undertaken to open own vineyard in Poland with special emphasis on the financial aspects of starting a wine business. The article tries to answer the question: Is private vineyard a good and profitable business in Poland?