Tytuł pozycji:
Rola superwizji w profilaktyce krzywdzenia dzieci
Artykuł stanowi praktyczną ilustrację wspierającej roli superwizji stosowanej w publicznym systemie pomocy w profilaktyce krzywdzenia dzieci. Autorzy przedstawiają przykład kliniczny poprzedzony kilkoma uwagami dotyczącymi ogólnego znaczenia superwizji w obszarze pomocy psychologicznej oraz krótkim przeglądem badań dotyczących superwizji, zwłaszcza w publicznych systemach wspierania dzieci. Według autorów zewnętrzna pozycja superwizora pozwala w refleksyjny sposób przyjrzeć się sytuacji dziecka z kilku perspektyw jednocześnie, co umożliwia zaplanowanie skuteczniejszych i lepiej dopasowanych interwencji służących dziecku i ochronie jego bezpieczeństwa.
This paper is a practical illustration of a supportive role of supervision in child protection
public services. Authors present a clinical example supplemented with some remarks
about general role of supervision in psychological help and a brief review of selected
research on supervision, specifically in public child protection services. Authors claim
that the external position of supervisor allows for reflexive, simultaneous consideration of child’s situation from various perspectives, what leads to a more effective and
better suited interventions aimed at children well-being and safety.