Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola superwizji w profilaktyce krzywdzenia dzieci

Tytuł:
Rola superwizji w profilaktyce krzywdzenia dzieci
ROLE OF SUPERVISION IN CHILD PROTECTION SERVICES
Autorzy:
Kalita, Lech
Chrzan-Dętkoś, Magdalena
Tematy:
supervision
reflexive functioning
child protection
superwizja
funkcjonowanie refleksyjne
instytucje opiekuńcze
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę
Język:
nieokreślony
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Dziecko krzywdzone. Teoria, badania, praktyka; 2019, 18, 2; 120-138
1644-6526
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi praktyczną ilustrację wspierającej roli superwizji stosowanej w publicznym systemie pomocy w profilaktyce krzywdzenia dzieci. Autorzy przedstawiają przykład kliniczny poprzedzony kilkoma uwagami dotyczącymi ogólnego znaczenia superwizji w obszarze pomocy psychologicznej oraz krótkim przeglądem badań dotyczących superwizji, zwłaszcza w publicznych systemach wspierania dzieci. Według autorów zewnętrzna pozycja superwizora pozwala w refleksyjny sposób przyjrzeć się sytuacji dziecka z kilku perspektyw jednocześnie, co umożliwia zaplanowanie skuteczniejszych i lepiej dopasowanych interwencji służących dziecku i ochronie jego bezpieczeństwa.

This paper is a practical illustration of a supportive role of supervision in child protection public services. Authors present a clinical example supplemented with some remarks about general role of supervision in psychological help and a brief review of selected research on supervision, specifically in public child protection services. Authors claim that the external position of supervisor allows for reflexive, simultaneous consideration of child’s situation from various perspectives, what leads to a more effective and better suited interventions aimed at children well-being and safety.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies