Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Programy telewizyjne o książkach w ofercie polskich stacji. Bilans półwiecza (1952 2002)

Tytuł:
Programy telewizyjne o książkach w ofercie polskich stacji. Bilans półwiecza (1952 2002)
Programmes about Books on Polish Television Channels. A Half-decade Review (1952–2002)
Autorzy:
Kotuła, Sebastian D.
Tematy:
książka
telewizja
promocja
publicystyka kulturalna
magazyn literacki
program o książkach
book
television
promotion
cultural journalism
literary magazine
program about books
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Studia Medioznawcze; 2014, 1 (56); 115-125
2451-1617
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Programy telewizyjne o książkach rzadko kiedy stanowią przedmiot odrębnych prac naukowych, co po części wynika z tego, że w teorii nie wyróżnia się takiego gatunku, jak program telewizyjny o książkach. Konsekwencją małej liczby prac jest wybiórczość tematów poruszanych na ich łamach. Wśród nich nie ma też takich, które przybliżałyby audycje emitowane w określonym przedziale czasowym. Niniejsze opracowanie jest w piśmiennictwie naukowym, jak się zdaje, pierwszą próbą syntetycznego ujęcia wyróżnionej grupy programowej. W artykule wskazano programy telewizyjne o książkach wyemitowane w polskiej telewizji publicznej oraz komercyjnej od początku istnienia telewizji w Polsce (1952 rok) do 2002 roku. Głównym celem pracy jest próba ukazania bogactwa oferty programowej z tej grupy oraz prześledzenie ich ewolucji. Praca powstała w oparciu o literaturę przedmiotu, artykuły publicystyczne oraz źródła informacyjne, np. Polską bibliografię literacką i telewizyjne tygodniki repertuarowe.

The article presents TV programs about books broadcasted on Polish public television and commercial since the beginning of television in Poland in 1952 to 2002. The main objective of this paper is to show program offer of this group and in addition, tracing their evolution. The work was based on the science literature, journalistic articles and information sources such as bibliographies (Polish literary bibliography). The theory does not stand out such genre as the program about books. In scientific works they are rarely studied. In the scientific literature it is the first attempt to fully capture the distinguished group of programs.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies