Tytuł pozycji:
PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ PRACOWNIKÓW MŁODOCIANYCH KOŃCZĄCYCH NAUKĘ W RZEMIEŚLNICZEJ SZKOLE ZAWODOWEJ
W artykule dokonano analizy planów życiowych uczniów szkoły zawodowej związanych z przesłankami w podejmowaniu decyzji o dalszej drodze rozwoju (bądź jego brakiem). Zwrócono szczególną uwagę na aspekt funkcjonowania młodych ludzi w przestrzeni współczesnego świata, co obliguje do nieustannego decydowania o swojej przyszłości i wiąże się z odpowiedzialnym dokonywaniem wyborów oraz przyjęciem odpowiedniej perspektywy planowania. Stanowi to istotną rolę w poszukiwaniu własnego miejsca w świecie, funkcjonowania w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości. Podjęto próbę wyjaśnienia jaka jest świadomość całożyciowego rozwoju zawodowego jako wartości egzystencjonalnej.
The article presents the analysis of plans for the life of students graduating from the Craft Vocational School. The plans are connected with the future decisions about the further professional development path (or its lack). It provides particular attention to the aspect of functioning of young people in the space of the modern world, which obliges to decide constantly about their future and is associated with responsible choices and an appropriate perspective of planning. It makes an important role in finding their own place in the world, functioning in a dynamically changing reality. The article explains what is the awareness of lifelong professional development as an existential value.