Tytuł pozycji:
ZNAJOMOŚĆ, ZACHOWANIA I EMOCJE WOBEC ZABYTKOWYCH BUDYNKÓW W PERSPEKTYWIE ICH POTENCJAŁU TURYSTYCZNEGO
W artykule przedstawiono świadomość spontaniczną, rodzaje zachowań i stosunek emocjonalny
Polaków do zabytkowych budynków w perspektywie potencjału turystycznego tych obiektów.
Artykuł uzupełnia wiedzę niezbędną do analiz potencjału turystycznego, prowadzenia polityki
turystycznej oraz planowania inwestycji w zabytkowe obiekty polegających na nadawaniu im
funkcji turystycznej. Opiera się on na wynikach reprezentatywnego badania społecznego przeprowadzonego
przez autorkę w sierpniu 2016 r. we współpracy z firmą Millward Brown S.A.
The article presents a spontaneous awareness, behaviors and emotional attitudes of Poles
to the historic buildings in the perspective of the tourism potential of these objects. The article
complements the knowledge necessary for tourism potential analysis, tourism policy and planning
investments in historic buildings in order to give them a tourist function. It is based on the results of a representative survey conducted by the author in cooperation with a Millward Brown
S.A. in August 2016.