Tytuł pozycji:
TYPES AND LEVELS OF STRATEGIES BEING ELABORATED BY TOURISM ENTERPRISES
Main premise of undertaking this article preparation was the need to identify the types of strategies
developed at particular management levels in tourist enterprises. Considerations are based
on a bibliographic query concerning strategic management as well as based on the results
of a survey conducted in the form of a direct, free (informal) interview with ten entrepreneurs,
managers of entities participating in exchange processes that take place on the tourist market.
Przesłankę podjęcia trudu przygotowania pracy stanowiła potrzeba zidentyfikowania rodzajów
strategii opracowywanych na poszczególnych szczeblach zarządzania w przedsiębiorstwach
turystycznych. Rozważania prowadzone są w oparciu o kwerendę bibliograficzną dotyczącą
zarządzania strategicznego, jak również na podstawie wyników sondażu przeprowadzonego
w formie wywiadu bezpośredniego, swobodnego (niesformalizowanego) z dziesięcioma
przedsiębiorcami, kierownikami podmiotów uczestniczących w procesach wymiany, które dokonują
się na rynku turystycznym.