Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Main Burdens of Doing Business Perceived by Family-Owned Hospitality Enterprises in Slovakia

Tytuł:
The Main Burdens of Doing Business Perceived by Family-Owned Hospitality Enterprises in Slovakia
Autorzy:
Šmardová, Ľudmila
Elexa, Ľuboš
Tematy:
family business
hospitality
business environment
business conditions
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Fundacja Upowszechniająca Wiedzę i Naukę Cognitione
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation; 2013, 9, 1; 97-118
2299-7075
2299-7326
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main aim of the article is to identify the main burdens of doing business perceived by Slovak family owned hospitality businesses as well as to assess their view on the prospects for family businesses in Slovakia. The article analyzes primary data gained from an opinion survey conducted by means of a questionnaire in 2013. The business environment perception is evaluated according to the perception of certain external business environment indicators (conditions of doing business) depicted on the basis of the results of the pilot survey conducted in 2009 and the research carried out in 2010/2011. The results allowed us to identify the most discussed topics and burdens of doing business in tourism and hospitality in Slovakia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies