Tytuł pozycji:
Walka o „nowego” klienta. Oferta dla seniorów w obliczu starzenia się społeczeństwa
Autor analizuje zmiany demograficzne polskiego społeczeństwa na tle gospodarki. Obszar ten pozwala ukazać zmiany, jakie zaszły (i cały czas zachodzą) w społeczno-ekonomicznej percepcji osób starszych. Autor korzysta z literatury naukowej, artykułów prasowych oraz danych z własnych projektów badawczych Regionalnego Obserwatorium Kultury UAM, ukazując proces, w którym coraz starsze społeczeństwo powoduje „dostosowanie” oferty do swoich potrzeb i zasobów. Artykuł pokazuje także wyzwania, jakie czekają polskie społeczeństwo, oraz kierunki rozwoju gospodarki w obliczu „globalizacji starości”.
Author of the article analyzes the demographic changes of Polish society in the context of the economy. This area allow him to reveal the changes which have been made (and continues to occur) in the socio-economic perception of the elderly. Author used the scientific literature, press articles and data from AMU Culture Observatory research projects to show the process in which more and more older people cause „adapting” the offer to their needs and resources. Article also shows the challenges that are ahead of Polish society and the directions of development of the economy in the face of „age globalization”.