Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modele i warunki rozwoju etyki sztucznej inteligencji w biznesie

Tytuł:
Modele i warunki rozwoju etyki sztucznej inteligencji w biznesie
Models and conditions for the development of ethics of artificial intelligence by business
Autorzy:
Sroka, Robert
Tematy:
etyka sztucznej inteligencji
etyka biznesu
AI
sztuczna inteligencja
ethics of Artificial Intelligence
business ethics
Artificial Intelligence
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Filozofii i Socjologii PAN
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Prakseologia; 2019, 161; 271-290
0079-4872
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Biznes odgrywa dominującą rolę w rozwoju produktów i usług wykorzystujących sztuczną inteligencję. Wyzwaniem jest zapewnienie, aby takie produkty i usługi były etyczne. Trudność zmierzenia się z tym zadaniem wynika z faktów, że (a) proces ich rozwoju jest nietransparentny; (b) nie zawsze firmy chcą brać udział w dyskusji na temat etyki sztucznej inteligencji oraz stosować się do jej wyników; (c) nowość zagadnienia powoduje, że rezultaty tych dyskusji nie powstają szybko i nie są praktyczne. Celem artykułu jest wskazanie różnych modeli etyki sztucznej inteligencji rozwijanych przez biznes, a także warunków i problemów, jakie łączą się z tym zadaniem. Pokazano w jaki sposób biznes odpowiada na wyzwania etyczne spowodowane przez zjawisko rozwoju sztucznej inteligencji. Omówiono również odpowiedź, jakiej na te wyzwania udzieliła Grupa Robocza Wysokiego Szczebla powołana przez Komisję Europejską do wypracowania kodeksu etyki sztucznej inteligencji.

Business plays a dominant role in the development of products and services based on Artificial Intelligence (AI). The challenge is to ensure that products and services based on AI are ethical. The difficulty in dealing with this task stems from the facts that: a. the process of development is not transparent; b. companies do not always want to take part in discussionson the ethics of artificial intelligence and adhere to its results; c. the novelty of the issue causes that the results of these discussions do not arise quickly and are not practical. The aim of the article is to indicate the difficulty of conducting research on the ethics of AI developed by business. The article has been synthetically presented in what way business responds to ethical challenges brought about by the phenomenon of development of AI. The answer to these challenges was also given by the High-Level Working Group appointed by the European Commission to develop a code of artificial intelligence.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies