Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiedza – podstawą funkcjonowania organizacji w kontekście dobrych praktyk

Tytuł:
Wiedza – podstawą funkcjonowania organizacji w kontekście dobrych praktyk
Knowledge – the basis of operations within every organization in the context of good practice
Autorzy:
Szejniuk, Aleksandra
Tematy:
knowledge
learning organizations
changes promoter
innovation process
management area
team work
wiedza
organizacje uczące się
propagator zmian
proces innowacyjny
sfera zarządzania
praca zespołowa
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Journal of Modern Science; 2016, 31, 4; 189-206
1734-2031
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Factors for socio-economic development are knowledge, financial capital, material and human resources. Knowledge is the primary source of competitive advantage. Its proper use supports growth of an organization as well as continuous technical and technological development. In addition, it accelerates economic, social, and cultural development. Information as well as experience are crucial knowledge elements. Information about resources, technology and market becomes a valuable commodity. Acquisition and possession of information increases the scale and scope of activities of the organization in a competitive market. In the modern world the dominant role of information affects the respective functions of enterprises. Successful achievement of the organization’s objectives (with the smallest possible outlay) requires high skills and coordination of all actions undertaken due to dynamic changes in the external and internal environment of all companies. The greatest value in the information system are employees. Their consciousness, experience and loyalty are essential to the functioning of the organization in a competitive knowledge market.

Czynnikami rozwoju społeczno-gospodarczego są wiedza, kapitał finansowy, rzeczowy oraz zasoby ludzkie. Wiedza stanowi podstawowe źródło przewagi konkurencyjnej. Charakteryzuje się tym, że jej wykorzystywanie sprzyja rozwojowi organizacji. Pozwala na ciągły rozwój techniki i technologii. Ponadto przyspiesza rozwój gospodarczy, społeczny, a także kulturowy. Elementem wiedzy jest informacja, która ją tworzy wraz z doświadczeniem. Informacja, która dotyczy zasobów, technologii oraz rynku, staje się cennym towarem. Pozyskanie i posiadanie informacji zwiększa skalę i zakres działania organizacji na konkurencyjnym rynku. We współczesnym świecie dominujące znaczenie informacji oddziałuje na odpowiednie funkcje przedsiębiorstw. Skuteczne osiąganie celów organizacji przy możliwie małych nakładach wymaga wysokich kompetencji i koordynacji działań. Jest to ukierunkowane dynamicznymi zmianami w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym wszystkich przedsiębiorstw. Największą wartość w systemie informacji stanowią pracownicy firm. Ich świadomość, doświadczenie i lojalność w stosunku do pracodawcy mają podstawowe znaczenie dla funkcjonowania organizacji na konkurencyjnym rynku wiedzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies