Tytuł pozycji:
Świadomość na rzecz pokoju predyktorem zdrowia psychicznego człowieka
The philosophy of man and his role for the community, of community and for
the whole human family is the vital ground for the philosophy of law and organizing
the state system. To understand the state of harmony with the environment by demanding
the realization of higher-order needs as the spiritual values which take into
account the acceptance of individual and group must accept the paradigm of multilevel
and multiple planes.
Philosophy of law should develop a attribute-standard model of behavior which
is also a reflection and an extension of the inner world of a man who will affirm the
attitude of involvement in social issues beyond the individualistic dimension to higher
values. Touching, taking over and organizing the external environment in the
name of values, it will be possible the creation, development, and disintegration of
the state of maladjustment become permanent determinants personal information
which are at the same time the state of the dynamic world of transcultural. Pacifism,
adherence to peace and respect the absolute value of the individual and the community
in the form of a person’s value and the value of community. They may materialize
through the intervention of culture in the form of the idea of law which creates
objective conditions for a democratic state.
Filozofia prawa winna wypracować model zachowania atrybutowo-normatywnego
będącego jednocześnie odzwierciedleniem i przedłużeniem świata wewnętrznego
człowieka, który pozwoli afirmować postawę zaangażowania w sprawy społeczne
przekraczające wymiar indywidualistyczny na rzecz wartości wyższych. Dotykanie,
przejmowanie i organizowanie otoczenia zewnętrznego w imię wartości będzie moż-
liwe, gdy twórczość, rozwój, dezintegracja i stan nieprzystosowania staną się stałymi
antecedensami osobowymi będącymi jednocześnie stanem dynamicznym świata
transkulturowego.
Samodzielność egzystencjalna jednostki stanowiąca dobro samo w sobie oraz
wartość centrowa w procesie uspołecznienia wiąże się nierozerwalnie z relatywizmem,
tolerancją oraz wieloświatopoglądowością.
Zasadniczą dymensją definiującą zdrowie psychiczne jest zdolność i umiejętność
pokonywania i neutralizowania uwarunkowań psychospołecznych przez osobę.
Jednostka zawiera w sobie określone dynamizmy pozwalające na kształtowanie
psychiki za pośrednictwem „czynnika trzeciego”, który ma bezpośredni wpływ na
środowisko wewnętrzne i zewnętrzne człowieka, a są nimi: samoświadomość, samopotwierdzenie
oraz samowychowanie. Przetwarzanie świata duchowego i psychicznego
jednostki przy udziale tych predyktorów zmierza w stronę harmonizacji
swojego typu podstawowego kondycji zdrowia psychicznego przy uzupełnianiu go
cechami innych