Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social Aspects of Multilingual and Multicultural Education in a Hungarian Model

Tytuł:
Social Aspects of Multilingual and Multicultural Education in a Hungarian Model
Społeczne aspekty edukacji wielojęzycznej i wielokulturowej w modelu węgierskim
Autorzy:
Kitzinger, Arianna
Tematy:
multilingualism
multiculturalism
research methods
social dialogue
good practices
wielojęzyczność
wielokulturowość
metody badawcze
dialog społeczny
dobre praktyki
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Studia Paedagogica Ignatiana; 2018, 21, 3; 67-83
2450-5358
2450-5366
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In our globalised world there are more and more examples of multilingual and multicultural schools where a more complex social context is present than in a monocultural institution. Therefore, the collaboration of different partners is an organic part of education and plays an important role in these pedagogical settings. This paper gives an account of research into multilingualism and multiculturalism in a kindergarten attended by children from foreign families working at a local air base. The highly interdisciplinary research aims to explore the main question, i.e. how can kindergarten teachers, children, parents and educational specialists form the common linguistic, cultural and pedagogical basis in this very complex setting? The article outlines the background to the study and, with the help of the research methods applied, it focuses on the challenges of the situation and the cooperation of the actors. The findings shed light on linguistic-pedagogical questions, such as how languages relate to each other, how different cultural identities are manifested under institutional circumstances, what the actors’ attitude is to early childhood multilingual-multicultural education, and how a dialogue can result in fruitful social and educational

W naszym zglobalizowanym świecie pojawia się coraz więcej przykładów wielojęzycznych i wielokulturowych szkół, w których oferowany jest bardziej złożony kontekst społeczny niż w monokulturowej instytucji. Dlatego też współpraca różnych partnerów jest organiczną częścią edukacji i odgrywa ważną rolę w takich warunkach pedagogicznych. W artykule przedstawiono badania dotyczące wielojęzyczności i wielokulturowości w przedszkolu z udziałem dzieci z rodzin cudzoziemców pracujących w lokalnej bazie lotniczej. Wysoce interdyscyplinarne badania mają na celu znalezienie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób nauczyciele przedszkolni, dzieci, rodzice i specjaliści edukacyjni mogą tworzyć wspólne językowe, kulturowe i pedagogiczne podstawy w tej bardzo złożonej sytuacji? W artykule przedstawiono najpierw kontekst badania, następnie za pomocą stosowanych metod badawczych skupiono się na wyzwaniach związanych z sytuacją i współpracą zaangażowanych stron. Wyniki przeprowadzonych badań mogą pomóc w znalezieniu odpowiedzi na pytania pedagogiczne dotyczące języka, takie jak wzajemne relacje językowe, sposób manifestowania się różnych tożsamości kulturowych w warunkach instytucjonalnych, stosunek uczestników badania do edukacji wielojęzycznej i wielokulturowej we wczesnym dzieciństwie oraz jak dialog może prowadzić do owocnej współpracy edukacyjnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies