Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Business called Jesus. Faith branding in the Polish and Italian communities following the strategy of power evangelism

Tytuł:
Business called Jesus. Faith branding in the Polish and Italian communities following the strategy of power evangelism
Autorzy:
Berdowicz, Ewelina
Tematy:
neo-pentecostalism
power evangelism
apostolic leadership
branding faith
religious economies
religious entrepreneurs
religious marketplace
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Religioznawcze
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Przegląd Religioznawczy; 2023, 4(290); 155-168
1230-4379
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Contemporary Christianity has many faces, which mostly stand for different worship styles and available services. The present study focuses on the Polish and Italian religious entrepreneurs who operate as brands, and their modus operandi is based on the power evangelism approach introduced by John Wimber in the 1980s. The branding in question has been patterned on the corporate culture and driven by continuous allusions to the figure of Jesus Christ. The main objective of this study is to explore how power evangelism-oriented entrepreneurs cultivate consumer attachment to the brands they represent. The research also aims to identify the best-selling products and services and to investigate how particular suppliers compete for adherents. The investigation has been carried out using participant observation and the analysis of the audio-visual materials. An in-depth examination of the abovementioned phenomenon shows that the current religious marketplace has been filled with a great variety of tailored religious products made by skilled religious suppliers and offered on a regular basis to ever more challenging religious customers, mainly to attract them for longer and finally, to make them convert into declared brand loyalists.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies