Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dziecko jako potencjalny odbiorca komunikatów o konfliktach zbrojnych – perspektywa psychologiczna

Tytuł:
Dziecko jako potencjalny odbiorca komunikatów o konfliktach zbrojnych – perspektywa psychologiczna
A child as a potential recipient of messages about armed conflicts – a psychological perspective
Autorzy:
Kowalczyk, Jacek
Tematy:
dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
konflikty międzynarodowe
wojna
psychologiczna perspektywa
preschool and elementary schoolchildren
international confl icts
war
psychological perspective
Data publikacji:
2024-03-20
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2024, 627(2); 20-30
0552-2188
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Konflikty zbrojne na całym świecie to temat, który nieustannie przyciąga uwagę społeczeństwa i mediów. Tematem rzadziej omawianym jest perspektywa dzieci, które są potencjalnymi odbiorcami komunikatów o konfliktach. Jakie mogą być skutki psychologiczne, jak konflikty oddziałują na najmłodszych? Artykuł ma charakter przeglądowy. Jego celem jest zwrócenie uwagi na psychologiczną perspektywę obrazu konfliktów/wojen w oczach dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym niedoświadczających bezpośrednio skutków konfliktów, jak również poszukiwanie implikacji praktycznych, czyli omówienie, jak można im pomóc w radzeniu sobie z tym trudnym tematem.

Armed conflicts around the world are a topice hat constantly attracts public and media attention. A topic less often discussed is the perspective of children, who are potential recipients of conflict messages. Questions arise: What can be the psychological effects? How do conflicts affect the youngest? The article is anoverview. The purpose of the article is to highlight the psychological perspective of the image of war in the eyes of preschool and school-aged children not directly experiencing the effects of conflict, as well as to seek practical implications, i.e. to discuss how they can be helped in dealing with this difficult topic.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies