Tytuł pozycji:
Dziecko jako potencjalny odbiorca komunikatów o konfliktach zbrojnych – perspektywa psychologiczna
Konflikty zbrojne na całym świecie to temat, który nieustannie przyciąga uwagę społeczeństwa i mediów. Tematem rzadziej omawianym jest perspektywa dzieci, które są potencjalnymi odbiorcami komunikatów o konfliktach. Jakie mogą być skutki psychologiczne, jak konflikty oddziałują na najmłodszych? Artykuł ma charakter przeglądowy. Jego celem jest zwrócenie uwagi na psychologiczną perspektywę obrazu konfliktów/wojen w oczach dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym niedoświadczających bezpośrednio skutków konfliktów, jak również poszukiwanie implikacji praktycznych, czyli omówienie, jak można im pomóc w radzeniu sobie z tym trudnym tematem.
Armed conflicts around the world are a topice hat constantly attracts public and media attention. A topic less often discussed is the perspective of children, who are potential recipients of conflict messages. Questions arise: What can be the psychological effects? How do conflicts affect the youngest? The article is anoverview. The purpose of the article is to highlight the psychological perspective of the image of war in the eyes of preschool and school-aged children not directly experiencing the effects of conflict, as well as to seek practical implications, i.e. to discuss how they can be helped in dealing with this difficult topic.