Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SOCIAL RHETORIC IN THE ICONOGRAPHY OF SAINT NICHOLAS

Tytuł:
SOCIAL RHETORIC IN THE ICONOGRAPHY OF SAINT NICHOLAS
Autorzy:
Haładewicz-Grzelak, Małgorzata
Tematy:
social rhetoric,
Saint Nicholas,
Santa Claus,
Tartu semiotics,
bodily hexis
Data publikacji:
2011-12-01
Wydawca:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Acta Neophilologica; 2011, XIII; 161-175
1509-1619
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The societal presence of Saint Nicholas of Bari spans more than 15 centuries. Throughout this time, the persona of the bishop accumulated and carried changing values. This paper offers an exploratory tour through cultural temporalities. Along the coordinate of social rhetoric, the autho- ress analyses some aspects of power and bodily hexis. The study is conducted on the basis of a representative selection of the renditions of Saint Nicholas, which subsumes in total 350 pictures of devotional and religious representations (Western and Eastern Christianity), folk extensions and secular representations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies