Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sposoby pokonywania stresu i jego skutków stosowane przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – wyniki badań

Tytuł:
Sposoby pokonywania stresu i jego skutków stosowane przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – wyniki badań
Methods of stress and its impact management employed by early school education teachers – research results
Autorzy:
Erenc-Grygoruk, Grażyna
Tematy:
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
stres
sposoby pokonywania stresu i jego skutków
an early schooling teacher
stress
stress and its consequences management
Data publikacji:
2016-06-30
Wydawca:
Towarzystwo Wiedzy Powszechnej w Szczecinie
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Edukacja Humanistyczna; 2016, 1; 119-130
1507-4943
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współcześnie od nauczyciela klas początkowych oczekuje się doskonałego przygotowania merytorycznego, w tym umiejętności tworzenia warunków sprzyjających optymalnemu rozwojowi każdemu uczniowi. Zawód nauczyciela należy do grupy zawodów opartych na bliskim kontakcie interpersonalnym z dziećmi, z rodzicami i z innymi pracownikami szkoły. Wskutek tego nauczycielowi na co dzień towarzyszą różne interakcje emocjonalne związane z jego pracą, co może stać się źródłem wielu sytuacji trudnych – stresujących. W artykule autorka prezentuje wyniki badań dotyczących trzech obszarów: źródeł powstawania stresu nauczycieli, najczęstszych objawów ujawniających się pod wpływem stresu oraz konkretnych sposobów radzenia sobie ze stresem i jego skutkami przez nauczycieli klas I-III.

Currently, an early school education teacher is expected to have excellent professional competence including skills to facilitate each student’s most advantageous development. Teachers’ profession is one of the groups of jobs dependent on close interpersonal relationship with children, their parents and other school staff. Consequently, a teacher’s job is characterized by all sorts of daily emotive interactions which are likely to be the source of challenging and stressful situations. In the paper, the authoress presents research results covering three domains: the origin of teacher’s stress, most frequent stress – related symptoms, practical ways of stress and its outcomes management for I-III grades teachers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies