Tytuł pozycji:
Zarządzanie zmianą w kontekście pracowników z pokolenia Y
W artykule omówiono wyniki autorskiego badania dotyczącego oczekiwań
pracowników w obszarze funkcjonowania w zmiennym otoczeniu
biznesowym w opinii przyszłych pracowników z pokolenia Y, którzy obecnie
wkraczają na globalny rynek pracy. Prezentowane wyniki badania ukazują
opinie respondentów z Polski, Ukrainy i Grecji oraz trendy zmian w zakresie
komunikacji z przyszłymi pracownikami. Wnioski stanowią rekomendacje
dla kadry zarządzającej w zakresie zarządzania zmianą w organizacjach,
w których pracują pracownicy z pokolenia Y.
Wnioski z przeprowadzonego badania wskazują, że respondenci upatrują
w zmianie lepszą perspektywę, pokłady dodatkowej energii do działania oraz
zarówno możliwość wykazania się, jak również możliwość wykorzystania
swoich silnych stron albo rozwoju swoich słabych stron. Co szósty respondent
postrzega zmianę jako intrygującą przyszłość.
Aby skutecznie wprowadzać zmiany w organizacjach, kadra zarządzająca
nieustannie musi zmierzać się z minimalizowaniem oporu pracowników.
Wydaje się, że obecnie wkraczające młode pokolenie Y na rynek pracy może
usprawnić implementowanie zmian.
In her article, the author discussed the findings of the author’s research
on employees’ expectations in the field of functioning in the variable business
environment in the opinion of prospect employees from Generation Y who
have currently been entering the global labour market. The presented research
findings show the opinions of respondents from Poland, Ukraine and Greece
as well as the trends of changes as regards communication with prospect
employees. The conclusions are recommendations for the managerial staff in
the area of change management within the organisations where the employees
from Generation Y work.
The conclusions stemming from the conducted research indicate that
the respondents see in the change a better perspective for themselves, layers
of additional energy to act and both the opportunity to demonstrate one’s
abilities and the possibility to make use of one’s strengths or to change one’s
weaknesses into strengths. Every sixth respondent perceives the change as an
intriguing future.
In order to effectively introduce changes within organisations the
managerial staff must unceasingly cope with minimising employees’
resistance. It seems that the young generation Y, currently entering the labour
market, may have improved the change implementation.