Tytuł pozycji:
METODYKA I WARSZTAT KSZTAŁCENIA KADRY HOTELARSKIEJ W SZKOŁACH ŚREDNICH
Celem opracowania jest analiza zarówno procesu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem metod, jak i pomocy dydaktycznych w nim użytych
mających na celu efektywne kształcenie kadr hotelarskich na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej. W artykule omówiono najefektywniejsze metody nauczania, a wśród nich metodę projektu, metodę symulacyjną i wiele innych. W opracowaniu zamieszczono omówienie wyników badania ankietowego skierowanego do nauczycieli przedmiotów zawodowych zarówno o charakterze teoretycznym jak i praktycznym. Zwrócono uwagę na przygotowanie merytoryczne i zawodowe nauczycieli, a także stan bazy dydaktycznej, wyposażenie pracowni hotelarskich. Szczególną atencją obdarzono kwestię pomocy dydaktycznych, ich dostępności i jakości.
An aim of the study is to analyse both the process of teaching, with a particular consideration of methods and didactic tools used therein aimed at
an effective education of the hotel staff at the level of upper-secondary schools. W their article, the authors discussed the most effective methods of
teaching, among them the project method, simulation method and many other ones. The study includes discussion of results of the survey directed to teachers of vocational subjects both of the theoretical and practical nature. The authors paid attention to the meritorious and vocational preparedness of teachers as well as the state of the didactic base and equipment of hotel business workshops. A particular attention is paid to the issue of didactic tools, accessibility and quality thereof.