Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The relationship between learning orientation, firm performance and market dynamism in MSMEs operating in technology parks in Poland: an empirical analysis

Tytuł:
The relationship between learning orientation, firm performance and market dynamism in MSMEs operating in technology parks in Poland: an empirical analysis
Autorzy:
Karpacz, Jarosław
Wojcik-Karpacz, Anna
Tematy:
Learning orientation
Strategic orientations
Firm performance
Market dynamism
Data publikacji:
2024-06-15
Wydawca:
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Central European Management Journal; 2024, 32, 2; 216-232
2658-0845
2658-2430
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose – The authors analyzed the relationship between learning orientation (LO) and performance in micro, small and medium-sized enterprises (MSMEs) by investigating the moderating role of environmental dynamism to answer the need for systematic research of models between LO and firm performance (FP). Design/methodology/approach – The authors investigated the (in)direct relationship between LO and FP. The authors collected data from 182 MSMEs operating in technology parks (TPs) in Poland. The authors used two methods in the quantitative empirical research. The authors used linear regression models to test the hypotheses, which allowed for a global assessment of relationships among all analyzed variables. Dynamic capabilities (DCs) framework guided the study. Findings – The study results show that FP benefits from LO-related behaviors. LO is an important stimulant of FP. Meanwhile, the authors did not classify market dynamism (MD) as a moderator of the LO-FP relationship. Research limitations/implications – By design, the authors surveyed only MSMEs open to participate in the survey, which potentially limits generalizability. Furthermore, future researchers may consider other types of strategic orientations (SOs) to further explain the impact of multiple SOs on FP in specific industries. Originality/value – This article presents arguments that allow for recognizing LO as a strategic organizational factor shaping FP.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies