Tytuł pozycji:
Kształtowanie orientacji aksjologicznych w rodzinie i w szkole w opinii nastolatków
- Tytuł:
-
Kształtowanie orientacji aksjologicznych w rodzinie i w szkole w opinii nastolatków
A Teenager’s relection on formation of the value orientations in the family and at school
- Autorzy:
-
GRINCEVIČIENĖ, VILIJA
- Tematy:
-
family, values, school, value orientations, teenagers.
- Data publikacji:
-
2012
- Wydawca:
-
Uniwersytet Wrocławski. Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych. Instytut Pedagogiki. Zakład Historii Edukacji
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Wychowanie w Rodzinie; 2012, V, (1/2012)
2082-9019
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Family and school – the most important social institutions in which the
young generation is prepared to live in tomorrow’s society. Analysis of the research revealed
that in the period of age from 14 to 19 the most important values is considered
as: empathy, perfection, justice, self-improvement, self-esteem, security, acceptance,
courage, knowledge, creativity, competitiveness, friendship, cooperation, responsibility
and altruism. Family, which successfully trains and educates such values as security,
justice, altruism, empathy, self-esteem, enable the young generation to develop social
competence. Th e main values conveyed in the school- competitiveness, education, cooperation,
friendship, recognition. Looking at the situation from a range of competencies,
a school distinguished by communication, learning to learn skills and personal
development. A closer interaction between school and family accelerate the positive
socialization process of young generation and guarantee the further development of the
formation process of value orientations (personality development).