Tytuł pozycji:
Wybór miejsca zakupu owoców w zależności od cech demograficznych i społeczno-ekonomicznych konsumentów
Celem pracy było określenie wpływu niektórych cech konsumentów, jak płeć,
wiek, wykształcenie, dochody, typ rodziny i źródło dochodów na wybór miejsca zakupu
owoców, powody wyboru miejsc zakupu i zmienność preferencji w latach 2002 i 2006.
Analizę wykonano na podstawie danych z badań ankietowych, przeprowadzonych wśród
mieszkańców Lublina w latach 2002, 2003 i 2006. Wyniki badań świadczą o tym, że cechy
demograficzne i społeczno-ekonomiczne istotnie różnicowały preferencje konsumentów
w zakresie wyboru miejsc zakupu jabłek i cytrusów, a nie miały wpływu na wybór
miejsca zakupu owoców sezonowych. Termin badania miał istotny wpływ na preferencje
w zakresie miejsc zakupu jabłek i owoców sezonowych. Preferencje dotyczące miejsca
zakupu cytrusów nie zmieniły się istotnie w badanym okresie.
The purpose of the paper was to establish influence of some consumer features
like sex, age, education, income, type of family and source of income for declaration
of the place of fruit purchase, reasons of choice of the place of fruit purchase and changeability
of consumer preferences between years 2002 and 2006. The analysis was conducted
on the basis of the data from questionnaire studies carried out among the inhabitants
of Lublin in the years 2002, 2003 and 2006. Results of the studies point out that the
consumers‟ demographic and socio-economic features significantly differentiated preferences
concerning the choice of the place of apple and citrus fruit purchase and had no effect
on the place pf seasonal fruits purchase. Term of studies was significantly influenced
by preferences concerning place of apples and seasonal fruits purchase. Place of citrus
fruit purchase did not significantly change in the analysed period.