Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja i uczenie się – wokół pojęć

Tytuł:
Edukacja i uczenie się – wokół pojęć
Around concepts: education and learning
Autorzy:
Muszyński, Marcin
Tematy:
edukacja
uczenie się
edukacja dorosłych
uczenie się dorosłych
education
learning
adult education
adult learning
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Rocznik Andragogiczny; 2014, Tom 21; 77-88
1429-186X
2391-7571
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest ukazanie znaczenia pojęć „edukacja” i „uczenie się” w odniesieniu do ustaleń poczynionych na gruncie andragogiki przez badaczy pochodzących z krajów anglosaskich. Uzasadnieniem dla dokonania takiej analizy jest teza wskazująca na znaczny wpływ, głównie brytyjskiej andragogiki, na prace polskich badaczy. Mimo tych inspiracji można zauważyć znaczące różnice w sposobach rozumienia podstawowych terminów tworzących terminologiczną siatkę andragogiki.

The purpose of this article is to present the meaning of education and learning in relation to findings of Anglo-Saxon studies on andragogy. The rationale behind such an analysis is the thesis about the major influence of British andragogy on Polish researchers. Despite these inspirations, one can observe significant differences between the meaning of basic notions which create conceptual framework for the study of andragogy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies