Tytuł pozycji:
Centrum Sztuki Współczesnej, czyli jak kulturalnie sprywatyzować przestrzeń publiczną
Sposób zagospodarowania terenu obok Centrum Sztuki Współczesnej (CSW) w Toruniu to przykład nowego w polskich warunkach modelu prywatyzacji przestrzeni publicznej. Przykład Torunia jest istotny dlatego, że pozwala zauważyć, jak w polskich warunkach działa partnerstwo publiczno-prywatne i marketing miejsca oraz jak w ramach jednego projektu powiązane zostają sfery kultury i konsumpcji. Przy okazji budowy CSW prywatny inwestor próbuje stworzyć centrum handlowo-kulturalne na terenie atrakcyjnego, choć zaniedbanego obszaru rekreacyjno-sportowego. Celem tekstu jest przeanalizowanie dynamiki sposobów i strategii stosowanych do przeprowadzenia procesu prywatyzacji przestrzeni publicznej.
The privatization of the Center of Contemporary Art (CCA) area in Torun allows us to observe relatively new processes in Polish urban reality. The case shows how private-public partnership and place marketing are constructed and how partners combine spheres of culture and commerce to realize the investment. Private investor, using the cultural arguments, tries to create a shopping mall in the recreation area located next to the historical center of the city. The aim of the paper is to analyze the dynamics of the process of privatization and strategies used to privatize the public space in an attractive district of Torun.