Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perceiving the advertising in gender-generational characteristics

Tytuł:
Perceiving the advertising in gender-generational characteristics
Przedstawianie reklamy w charakterystykach gender-generacyjnych
Autorzy:
Bačík, R.
Fedorko, R.
Rigelský, M.
Sroka, M.
Turáková, A.
Tematy:
advertising
perception
annoyance
truth
influence
frequency
memorise
gender
generation Y
generation Z
reputation management
reklama
percepcja
rozdrażnienie
prawda
wpływ
częstotliwość
zapamiętywanie
płeć
pokolenie Y
pokolenie Z
zarządzanie reputacją
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2018, 18, 1; 44-57
2081-7452
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
As a primary objective of this study, data were evaluated in the areas of advertising perception and the relationship between gender-generational characteristics was pointed out (generation Y and Z), moreover the selected types of advertising were mentioned. The types of advertising (advertising on TV, social networks, etc.) can acquire various forms (most annoying, most trusted, etc.) in gender-generational characteristics, which can affect the reputation of the organization. The data were obtained through a questionnaire research. The sample consisted of 296 responses. The data collection was implemented in early 2018. A significant difference was found in the perception of advertising in all dimensions among the categories of gender-generational characteristics except the 'most memorable'. Differential analysis was carried out, where significant differences occurred in a number of cases. Furthermore, a correspondent analysis was applied, in which the areas of perceptions of advertising had shown very close relations in several cases. The disadvantage of the research is that it is realized only in Slovakia.

Jako główny cel tego badania oceniono dane w zakresie postrzegania reklamy oraz wskazano związek między cechami pokoleniowo-płciowymi (pokolenie Y i Z), ponadto wymieniono wybrane rodzaje reklamy. Rodzaje reklam (reklama w telewizji, portale społecznościowe itp.) mogą przybierać różne formy (najbardziej irytujące, najbardziej godne zaufania, itp.) w cechach płciowych, które mogą wpływać na reputację organizacji. Dane uzyskano za pomocą badań ankietowych. Próbka składała się z 296 odpowiedzi. Gromadzenie danych zostało wdrożone na początku 2018 r. Znaczącą różnicę stwierdzono w postrzeganiu reklamy we wszystkich wymiarach wśród kategorii cech pokoleniowych, z wyjątkiem "najbardziej zapadających w pamięć". Przeprowadzono analizę różnicową, w której znaczące różnice wystąpiły w wielu przypadkach. Ponadto zastosowano analizę korespondencyjną, w której obszary percepcji reklamy w kilku przypadkach wykazywały bardzo bliskie relacje. Wada badań polega na tym, że jest ona realizowana tylko na Słowacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies