Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Benchmarking as a performance management method

Tytuł:
Benchmarking as a performance management method
Benchmarking jako metoda zarządzania wydajnością
Autorzy:
Goncharuk, A. G.
Lazareva, N. O.
Alsharf, I. A. M.
Tematy:
benchmarking
performance management
enterprise
comparison
efficiency
zarządzanie wydajnością
przedsiębiorstwo
porównanie
wydajność
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2015, 11, 2; 27-36
2081-7452
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper is devoted to the theoretical ground of benchmarking as a method for performance management. The concept, evolution, typology, a model and some practical aspects of benchmarking are described. Main advantages and problems for applying the benchmarking in performance management are defined. It is proved a variety of benchmarking lies in its types, which allow the improvement of various aspects of the enterprise due to different sources of improvement. Authors conclude that the main objective of performance management is to ensure continuous and sustainable growth of enterprise performance. And the benchmarking, both independently and in combination with other important tools like a motivation, is able to solve this problem.

Niniejszy artykuł poświęcony jest teoretycznemu podłożu benchmarkingu, jako metody zarządzania wydajnością. Opisane zostały: koncepcja, ewolucja, typologia, model oraz niektóre praktyczne aspekty benchmarkingu. Zdefiniowano główne zalety i problemy dotyczące stosowania benchmarkingu w zarządzaniu wydajnością. Udowodniono, że różnorodność benchmarkingu leży w jego rodzajach, co pozwala na poprawę różnych aspektów przedsiębiorstwa ze względu na różne źródła poprawy. Autorzy konkludują, że głównym celem zarządzania wydajnością jest zapewnienie stałego i zrównoważonego wzrostu wydajności przedsiębiorstwa, a benchmarking zarówno samodzielnie, jak i w połączeniu z innymi ważnymi narzędziami, takimi jak motywacja, jest w stanie rozwiązać ten problem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies