Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effective communication in organisations increases their competitiveness

Tytuł:
Effective communication in organisations increases their competitiveness
Skuteczna komunikacja w organizacjach zwiększająca ich konkurencyjność
Autorzy:
Stacho, Zdenko
Stachová, Katarína
Papula, Ján
Papulová, Zuzana
Kohnová, Lucia
Tematy:
communication
competitiveness
human resources
managerial skills
education
komunikacja
konkurencyjność
zasoby ludzkie
umiejętności menedżerskie
edukacja
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2019, 19, 1; 391-403
2081-7452
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The speed of changes, determining business environment, is increasing rapidly with the emerging Fourth Industrial Revolution. If Slovak organisations aspire to maintain competitiveness, they will need to keep pace with the organisations that react quickly to such changes. Open communication, as an instrument of effective engagement of human resources may be among the instruments of increasing the chances of organisations to maintain competitiveness. The presented article aims at identifying the level of the implementation of open communication attributes in Slovak organisations, and at evaluating the reasons and consequences resulting from the findings to managerial work. The analysis of the level of openness of communication processes in year 2018 on 214 Slovak organisations was performed by an electronic questionnaire survey. The data collected from the questionnaire survey were subsequently statistically processed, while in addition to descriptive statistics, a method of correlation analysis, particularly statistical Pearson parametric correlation test (r), was used. The results proves the existence of a statistically significant relation between the frequency of attending communication trainings by the managers and the level of the support of employees in bottom-up communication and also the level of influencing informal communication in organisations.

Szybkość zmian determinujących środowisko biznesowe rośnie wraz z pojawieniem się czwartej rewolucji przemysłowej. Jeśli słowackie organizacje dążyć będą do utrzymania konkurencyjności, będą musiały dotrzymać kroku organizacjom, które szybko reagują na takie zmiany. Otwarta komunikacja, jako narzędzie skutecznego zaangażowania zasobów ludzkich, może być jednym z instrumentów zwiększania szans organizacji na utrzymanie konkurencyjności. Prezentowany artykuł ma na celu określenie poziomu implementacji otwartych atrybutów komunikacyjnych w organizacjach słowackich oraz ocenę przyczyn i konsekwencji wynikających z ustaleń w pracy menedżerskiej. Analiza poziomu otwartości procesów komunikacyjnych w roku 2018 została przeprowadzona na 214 organizacjach słowackich za pomocą ankiety elektronicznej. Dane zebrane z ankiety zostały następnie poddane statystycznej obróbce. Oprócz statystyki opisowej zastosowano metodę analizy korelacji, w szczególności statystycznego testu korelacji parametrycznej Pearsona (r). Wyniki dowodzą istnienie istotnej statystycznie zależności między częstotliwością uczestniczenia w szkoleniach komunikacyjnych przez menedżerów a poziomem wsparcia pracowników w komunikacji oddolnej, a także poziomem wpływu na nieformalną komunikację w organizacjach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies