Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Retardacja tempa życia i przekształcania zasobów przyrody – wybrane implikacje obywatelskie

Tytuł:
Retardacja tempa życia i przekształcania zasobów przyrody – wybrane implikacje obywatelskie
Retardation of pace of life and resources transformation – some implications of citizens
Autorzy:
Kostecka, J.
Tematy:
retardacja tempa życia i przekształcania zasobów
edukacja
retardation of life and resources transformation
education
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Inżynierii Ekologicznej
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Inżynieria Ekologiczna; 2013, 34; 38-52
2081-139X
2392-0629
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule podjęto próbę wyjaśnienia terminu retardacja tempa życia i przekształcania zasobów przyrody, podkreślono złożoność tego pojęcia oraz zaprezentowano propozycje działania dla jej upowszechniania. Retardacja przekształcania zasobów wydaje się być ważnym narzędziem wdrażania nowego podejścia do jeszcze posiadanego bogactwa przyrodniczego i usług środowiska. Wspierająca wdrażanie retardacji edukacja środowiskowa powinna wykorzystywać metody aktywnej edukacji i być rozumiana szeroko (jako środowisko przyrodniczo-społeczno-ekonomiczne), służąc społeczeństwu partycypacyjnemu – potrzebującemu ponownego oparcia się o holistyczne rozpoznawanie siebie i świata.

The article attempts to explain the term retardation of pace of life and transforming natural resources, highlights the complexity of the concept and presents proposals for action for its dissemination. Retardation of resources transformation is an important tool for the implementation of the new approach on those environmental resources and services that are left. Environmental education that supports the implementation of retardation should use active methods of education and should be interpreted widely (as an environment of natural and socio-economic character), serving the participatory public which is in need to re-build a holistic recognition of itself and the world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies