Tytuł pozycji:
Zarządzanie marketingiem relacji w zarządzaniu projektem deweloperskim centrum handlowego
Celem artykułu jest eksploracja zagadnienia zarządzania marketingiem relacji w zarządzaniu
projektem deweloperskim dużego centrum handlowego. Jako metodę badawczą zastosowano
studium przypadku, w ramach którego wykorzystano metody wywiadu swobodnego
oraz obserwację uczestnicząca. Przedstawiono wykorzystanie czterech koncepcji i metod
zarządzania marketingiem relacji na poszczególnych etapach zarządzania podstawowymi
procesami projektu deweloperskiego centrum handlowego, czyli: inicjacja, planowanie,
realizacja i zakończenie. Wyniki badania wypełniają w pewnym stopniu lukę w literaturze
dotyczącą zastosowania koncepcji i metod zarządzania relacjami w projektach deweloperskich
nieruchomości handlowych. Wyniki mają zastosowanie praktyczne w odniesieniu do
systematycznego zarządzania relacjami w realizacji projektów deweloperskich, nie tylko
nieruchomości handlowych.
The goal of the paper is exploration of relational marketing management issue in development
project management of huge shopping centre. It was employed case study research
method. As a result it is shown the application of four concepts and methods of relational
marketing management in stages of processes of management of shopping centre development
project.