Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Application of model methods in designing and modernization of built-up areas

Tytuł:
Application of model methods in designing and modernization of built-up areas
Zastosowanie metod modelowych w projektowaniu i modernizacji obszarów zabudowanych
Autorzy:
Gnatowska, R.
Tematy:
spatial planning
built-up areas
modernization
modelling methods
planowanie przestrzenne
obszary zabudowane
modernizacja
metody modelowe
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Civil and Environmental Engineering Reports; 2012, 9; 41-50
2080-5187
2450-8594
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Processes of spatial planning and modernization of built-up areas require a complex combination of issues important for the development of sustainable urban structures, such as: ecological constructure, wind climate (Environmental Aerodynamics), land development. The presented analyses refer to numerical (CFD) and experimental (in a tunnel) methods of modelling the air flow in a space between buildings. The subject of the research is a part of a built-up area consisting of a tandem of two buildings of different heights and exhibiting the “down-wash” effect.

Procesy planowana przestrzennego i modernizacji terenów zabudowanych wymagają kompleksowego połączenia zagadnień istotnych w tworzeniu zrównoważonych struktur urbanistycznych, m.in.: eko-budownictwa, klimatu wiatrowego (Aerodynamika Środowiska), zagospodarowania terenów. Eksperymentalne badania modelowe w tunelach aerodynamicznych były przez długi czas dominującym narzędziem stosowanym w celu scharakteryzowania przepływu wiatru w warstwie przyziemnej. Dzięki dynamicznemu rozwojowi technologicznemu coraz powszechniej stosowane są numeryczne metody symulacji przepływu wiatru w obszarach zabudowanych. Przedmiotem prezentowanych badań jest fragment obszaru zabudowanego składający się z układu tandem dwóch modeli budynków o różnych wysokościach charakteryzujący się występowaniem efektu „down-wash”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies