Tytuł pozycji:
Zastosowanie regresji rozmytej w badaniach pedagogicznych
- Tytuł:
-
Zastosowanie regresji rozmytej w badaniach pedagogicznych
Application of fuzzy regression in pedagogies research
- Autorzy:
-
Jakubowski, M.
- Tematy:
-
regresja rozmyta
badania pedagogiczne
- Data publikacji:
-
2009
- Wydawca:
-
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Źródło:
-
Postępy Nauki i Techniki; 2009, 3; 52-58
2080-4075
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych pojęć systemów rozmytych oraz zwięzły opis najważniejszych metod modelowania matematycznego. Zebrane informacje powinny zainteresować większość pedagogów, szczególnie zajmujących się zarządzaniem szkołą, ze względu na udane implementacje systemów rozmytych w zarządzaniu. Przedstawiono klasyczne metody przydatne w działalności nauczyciela dla określania związków ilościowych i jakościowych w ocenie zajęć dydaktycznych oraz metody współczesne wykorzystujące aparat matematyczny zbiorów rozmytych. W podsumowaniu stwierdzono, że do budowy modeli logiki rozmytej w wielu przypadkach dużą przydatność mają metody sieci neuronowych.
The paper goal is to describe an essential ideas of fuzzy systems and most important modelling methods as well. Assembled information should be interested for pedagogues, especially school managers, because of successfully implementations of fuzzy systems in management. The classic methods were presented to use by teachers to define quantitative and qualitative connections for lessons estimation and the modern methods as well, with mathematical appliances of fuzzy systems. For modeling of fuzzy systems there are a lot of cases of neural networks applied, concluded.