Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Instrumentation and monitoring of Large-Span Culvert Built under a Railway in Finland

Tytuł:
Instrumentation and monitoring of Large-Span Culvert Built under a Railway in Finland
Autorzy:
Asp, O.
Laaksonen, A.
Tematy:
instrumentation
culvert
railway
live loads
monitoring
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej; 2017, 23; 53-60
1897-4007
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Large span soil-steel culverts are rarely used in Finland as vehicular underpasses. The large span and low soil cover height together with high traffic loads place high demands on the construction of culvert backfills. Traffic-induced stress changes and the fatigue resistance of the plates play a major role in the endurance of a culvert. According to design calculations, the most critical section of the culvert is the crown. For this reason, the focus of this project is on the assessment of the structural behaviour and performance of the crown area under the influence of traffic load. The structural performance of the culvert was verified by monitoring stress changes and deformations under live railway traffic, which proved the suitability of the multi-plated culvert built under a railway.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies