Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

High speed rail trends, technologies and operational patterns: a comparison of established and emerging networks

Tytuł:
High speed rail trends, technologies and operational patterns: a comparison of established and emerging networks
Trend kolei dużych prędkości, technologie oraz modele operacyjne: porównanie istniejących i powstających sieci
Autorzy:
Palacin, R.
Raif, L.
Deniz, O.
Yan, N.
Tematy:
high speed rail (HSR)
TGV model
Shinkansen model
comparison
knowledge transfer
kolej dużych prędkości
model TGV
model Shinkansen
porównanie
transfer wiedzy
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Transport Problems; 2014, T. 9, z. spec.; 123-129
1896-0596
2300-861X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper is set within the framework of the RailNewcastle Summer School program 2014 run by Newcastle University (UK). It presents a short history of high speed rail describing its main design and operational characteristics. The focus of the paper is on assessing the two key distinct models emerging from this trend: the Japanese or Shinkansen model and the French or TGV model. The study then applies these two models to an emerging high speed network such as the planned corridors in California (U.S.) to assess the extent of applicability and suitability of applying established high speed models to the Californian network. The results suggest that a suitable possibility would be to apply the French model for the operational aspects given the similarities in terms of geography, population distribution and distance. Implementing the lessons learned from the Japanese model in terms of construction and infrastructure design would be more suitable given the striking similarities in geological characteristics linked to the latent earthquake threat.

Artykuł powstał podczas programu RailNewcastle Summer School 2014, organizowanego przez Uniwersytet w Newcastle (Wielka Brytania). Artykuł prezentuje krótką historię kolei dużych prędkości, opisując główne projekty i charakterystykę operacyjną. Celem artykułu jest poddanie ocenie dwóch kluczowych modelów wyłaniających się z tego trendu: japońskiego (Shinkansen) oraz francuskiego (TGV). Następnie badane jest zastosowanie tych dwóch modeli dla wschodzących sieci kolei dużych prędkości, jak na przykład planowany korytarz w Kalifornii (Stany Zjednoczone), i poddanie ocenie użycia tych modeli w zakresie stosowalności i przydatności dla sieci kalifornijskiej. Wyniki sugerują, że odpowiedniejsze byłoby zastosowanie modelu francuskiego, głównie ze względu na operacyjne aspekty oraz podobieństwa w geografii, rozmieszczenia ludności i odległości między stacjami. Należałoby również zwrócić uwagę na rozwiązania konstrukcyjne systemu japońskiego, które mogłyby zostać zastosowane ze względu na podobieństwa geologiczne tych regionów i możliwość wystąpienia trzęsienia ziemi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies