Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Some comments on shock tube measurements of gaseous detonations

Tytuł:
Some comments on shock tube measurements of gaseous detonations
Kilka komentarzy na temat pomiarów detonacji gazowych w rurze uderzeniowej
Autorzy:
Porowski, R.
Teodorczyk, A.
Tematy:
acetylen
detonacja
rura uderzeniowa
wodór
zagrożenie wybuchem
acetylene
detonation
explosion hazards
hydrogen
shock tube
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Centrum Naukowo-Badawcze Ochrony Przeciwpożarowej im. Józefa Tuliszkowskiego
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Bezpieczeństwo i Technika Pożarnicza; 2011, 2; 43-50
1895-8443
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Our goal was to adopt the classical shock tube technique for the experimental investigation of the propagating shock-induced detonation wave. We used different gaseous mixtures in the driver section, namely both stoichiometric hydrogen-oxygen and acetylene-oxygen mixtures. The driven section was filled only with stoichiometric hydrogen-air mixture. An influence of the driver section mixture on the pressure and velocity of the propagating and reflected detonation wave in the driven section of the shock tube was investigated experimentally and computationally. We found some interesting observations and correlations between calculated results and experimental data. Calculated pressure and velocity values for tested mixture are in a quite good agreement with our shock tube results for the propagating detonation wave. We also tried to give some theoretical introduction on modeling the shock-induced initiation process that can place in the classical shock tube.

Celem naszej pracy była próba zaadoptowania techniki klasycznej rury uderzeniowej do badań doświadczalnych nad zjawiskiem propagacji i inicjacji fali detonacyjnej. W przeprowadzonych badaniach wykorzystaliśmy w sekcji napędzającej rury uderzeniowej stechiometryczne mieszaniny wodorowo-tlenowe oraz acetylenowo-tlenowe. Sekcja testowa wypełniona została stechiometryczną mieszaniną wodorowo-powietrzną. Podczas badań doświadczalnych i numerycznych badaliśmy wpływ mieszanin w sekcji napędzającej na ciśnienie oraz prędkość detonacji w sekcji testowej. Znaleziono kilka interesujących relacji pomiędzy wynikami obliczeń, a wynikami badań doświadczalnych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies