Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Forming of Hollow Shaft Forging From Titanium Alloy Ti6Al4V by Means of Rotary Compression

Tytuł:
Forming of Hollow Shaft Forging From Titanium Alloy Ti6Al4V by Means of Rotary Compression
Kształtowanie odkuwki drążonego wałka ze stopu tytanu Ti6Al4V metodą obciskania obrotowego
Autorzy:
Tomczak, J.
Pater, Z.
Bulzak, T.
Tematy:
rotary compression
hollow forgings
titanium alloys
FEM
experiment
obciskanie obrotowe
odkuwki
stopy tytanu
eksperyment
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
Archives of Metallurgy and Materials; 2015, 60, 1; 419-425
1733-3490
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents chosen results of theoretical-experimental works concerning forming of hollow shafts forgings from titanium alloys, which are applied in aviation industry. At the first stage of conducted analysis, the forging forming process was modeled by means of finite element method. Calculations were made using software Simufact Forming. On the basis of performed simulations optimal parameters of rotary compression process were determined. Next, experimental tests of forging forming in laboratory conditions were made. For the research needs, a forging aggregate, designed by the Authors, was used. Conducted research works confirmed the possibility of metal forming (by means of rotary compression) of hollow shafts from hard workable titanium alloys. Numerous advantages of rotary compression process, make it attractive both for low series production (aircraft industry) and for mass production (automotive industry).

W opracowaniu przedstawiono wybrane wyniki prac teoretyczno - doświadczalnych dotyczące kształtowania odkuwek drążonych wałków ze stopów tytanu, które znajdują zastosowanie w przemyśle lotniczym. W pierwszym etapie prowadzonych rozważań, zamodelowano proces kształtowania odkuwki, wykorzystując w tym celu metodę elementów skończonych. Obliczenia wykonano w programie Simufact Forming. Na podstawie wykonanych symulacji określono optymalne parametry procesu obciskania obrotowego. Następnie przeprowadzono próby doświadczalne kształtowania odkuwek w warunkach laboratoryjnych. Do badań wykorzystano kuźniczy agregat, który został zaprojektowany przez autorów. Przeprowadzone badania potwierdziły możliwość kształtowania plastycznego (metodą obciskania obrotowego) drążonych wałków z trudnoobrabialnych stopów tytanu. Szereg zalet, którymi cechuje się proces obciskania obrotowego czynią ten proces atrakcyjnym zarówno dla produkcji małoseryjnej (przemysł lotniczy), jak również produkcji wielkoseryjnej (przemysł motoryzacyjny).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies