Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Lean management fundamentals with regards to services

Tytuł:
Lean management fundamentals with regards to services
Podstawowe zasady zarządzania w lean management w odniesieniu do usług
Autorzy:
Urban, W.
Tematy:
lean management
lean service
lean principles
services
service co-production
zasady lean
usługi
współprodukcja usług
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2017, 105; 539-553
1641-3466
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Right now Lean Management is a pretty well known in manufacturing companies. But its application in the service industry reveals many doubts and gaps in knowledge. The aim of this study is the identification of the necessary adaptations of Lean principles when they are implemented in a service organization. The study is a conceptual work. The major findings of the study are the necessary adaptations when Lean principles are implemented in services: (1) the inclusion of the direct presence of the customer in the value stream, (2) the identification and elimination of waste on the customer’s side, (3) the Lean philosophy must coexist with the service-oriented organizational culture, and (4) standardisation needs to be more flexible and focused on organizational knowledge increase.

Obecnie Lean Management jest dobrze znany w firmach produkcyjnych, ale jego zastosowanie w sektorze usług ujawnia wiele wątpliwości i braków w sferze aplikacyjnej. Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja niezbędnych dostosowań zasad Lean, gdy są one wdrażane w organizacji usługowej. Studium ma charakter pracy koncepcyjnej. Jego główne ustalenia wiążą się z niezbędnymi adaptacjami zasad Lean do realiów w usługach: (1) włączenie bezpośredniej obecności klienta do badania strumienia wartości, (2) identyfikację i eliminację marnotrawstwa po stronie klienta, (3) filozofia Lean musi współistnieć z kulturą organizacyjną zorientowaną na usługi oraz (4) standaryzacja musi być bardziej elastyczna i koncentrować się na zwiększaniu wiedzy organizacyjnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies